Kevin J. Anderson; "Antitijela"
Mulder i Scully ovoga puta moraju riješiti pomalo zapetljanu priču. Tajni laboratorij je odletio u zrak; demonstranti su ga spalili i ubili dvoje ljudi u procesu. Osim što nisu, ne baš, i nisu bili demonstranti već tajni huš-huš vladini igrači koji su htjeli da projekt nestane prije nego javnost dozna što se događa. A događalo se to da je nanotehnologija bila u igri i bolesti kao rak su postale – stvar prošlosti. Odnosno, postale bi da stvari nisu otišle u tri lijepe... Radnja prati tog jednog znanstvenik koji je naoko preživio požar, ali je nešto jako čudno s njim, tu su žena i sin od drugog ubijenog znanstvenika i klinac je – aleluja, slava Isusu – prebolio rak koji ga je trebao spremiti pod zemlju, i tu su, naravno, naš dinamični duo koji pokušava povezati sve točke u jednu cjelinu. Kako ovo nije ekranizacija, tako radnja nije ograničena na jednu-dvije lokacije već malo vidimo svijeta, što bi se reklo. Prednosti; roman je napisan pravo dobro, prava količina informacija, opisa i intrige u radnji. Ima nekoliko stvarno sjajnih horor scena (ona u mrtvačnici se ističe) i jezive atmosfere pošto nas radnja vodi kroz dosta šumovitih dijelova, sve je puno magle, teške kiše, meni uvijek zgodna pozadina kada se pišu scary priče. U igri je i jedan pas (nisam bezveze spomenuo Koontza) crni labrador i zgodan je dodatak radnji. Mislim, izbacite iz jednadžbe Muldera i Scully i dobijete fora tehno-horor-triler koji sasvim korektno stoji na vlastitim nogama.
Ali, tu su odmah i mane.
Iako mi se radnja svidjela, nekako mi je bila previše rascjepkana i očito prilagođena televizijskom formatu, bez obzira što roman nije dio serije. Danas, sutra, da je netko ovo uzeo i pretvorio u scenarij, ne bi imao puno posla jer cijeli roman se čita pomalo epizodično. Mulder i Scully su sporedni likovi, doslovno, iako ih osjetite u radnji, vode nas od točke A do točke B, sve super, sve pet. Težište njihovog pogleda je na Scully, ona je nešto kao jače izdvojeni lik jer je sama preživjela rak i suosjeća s klincem, to je motivacija da ga što prije pronađu. Mulder je – u radnji, to je to. Ima nekoliko duhovitih replika, autor je sjajno pogodio njegov uvrnuti smisao za humor (scena na benzinskoj je živi urnebes; gdje se neki lik počne bezveze pjeniti što Mulder i Scully sami tenkiraju auto, a Mulder, bez pauze, odvali kako u FBI imaju poseban tečaj o sigurnom tankanju goriva u aute, da je sve u redu) ali uglavnom ne radi ništa osim što je tamo. Da nisu dio radnje, ovo bi i dalje bio zgodan roman, ali ne bi se istakao ništa posebno, ovako njih dvoje ga izvlače na jednu malo bolju razinu. Što je okej, valjda, i volim njihova poznata imena, no da su baš toliko važni, i nisu. I kada se priča o prošlosti, poželjno je znati što se dogodilo prije (kao Scullyina otmica i rak) da bi poveznice bolje sjele. Jedina stvar koja mi je otišla na živce bila je što Scully u čak četiri različita navrata govori kako je Mulder nekonvencionalan lik, kako ga drugi agenti ne cijene iako baš takvo njegovo razmišljanje često donosi prave rezultate. Da, shvatio sam i prvi put kada je to rečeno, jer onda je imalo smisla pošto ju je spasio, ali svaki put kada je to bilo ponovo spomenuto, ispadalo je besmisleno, a Scully je izgledala kao Mulderova fanuša koja ga gleda dok radi i trepće velikim okicama. Dobro da nisu spomenute i olovke koje je volio zabijati u strop. Sve u svemu, meni se svidio. Malo horora, malo dobrog pisanja, Mulder, Scully, malo napetosti--- Roman definitivno ima svojih prednosti i uspio me iznenaditi na par mjesta, ali je jasnije zašto je dobar pošto ga je napisao pravi pisac s osjećajem za romane, a ne samo scenarije. Bacite pogled ako vas zanimaju takve stvari.
Nema komentara:
Objavi komentar